Eerste dagen in het lab - Reisverslag uit Worcester, Verenigde Staten van Anoushka Molhoek - WaarBenJij.nu Eerste dagen in het lab - Reisverslag uit Worcester, Verenigde Staten van Anoushka Molhoek - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in het lab

Door: Anoushka

Blijf op de hoogte en volg Anoushka

27 Februari 2014 | Verenigde Staten, Worcester

Hoi Allemaal!

Het is alweer een paar dagen geleden dat ik wat geschreven heb. Ik heb veel meegemaakt de afgelopen dagen. Laat ik bij het begin beginnen.

Zondag 23 februari heb ik eigenlijk helemaal niets gedaan. Ik heb heerlijk ontspannen van mijn weekend kunnen genieten.

Maandag 24 februari ben ik voor het eerst naar het laboratorium gegaan. Ik heb toegang gekregen tot het lab en ik heb voor het eerst aan mijn werkplek gezeten. Ik zit in 270G het zijn allemaal baaien wat inhoud dat er een pad is en twee tafels aan beide kanten staan (zie foto). Als je verder loopt staan er apparaten. Waar ik nu zit is het nog helemaal leeg en er werkt nog niets. Ik heb die dag gelezen en ik heb met de baas gesproken. Hij zei dat mijn begeleidster waarschijnlijk morgen komt (dinsdag dus) en dat ik FACS cursus krijg. Hij heeft mij voorgesteld aan veel mensen van zijn lab dus dat is leuk. Ik heb die dag ook nog lab safety voor elkaar gekregen om dat af te spreken voor aankomende vrijdag! Ik zou eigenlijk deze maandag gaan maar mijn vervoer werd op het laatste moment afgezegd. Gelukkig is dat probleem opgelost.
Het lab vind ik saaier dan in Nederland omdat er geen radio aan kan staan vanwege de werkplekken die op het lab zelf zitten. Op zich snap ik dat wel maar in Nederland zit iedereen in aparte kamers en mag je normaal niet je jas of tas in het lab hebben, daar dus wel maar geen eten of drinken. Ook lunchen ze niet met elkaar samen wat ik erg jammer vind, iedereen lunch alleen. Hopelijk kan ik iemand vinden die met mij wilt lunchen want in de lunchkamer zitten is niet zo heel leuk en praktisch. Het is niet praktisch omdat er maar 7 stoelen staan voor 40 mensen wat dus nooit past. Daarbij is het ook niet erg gezellig omdat er alleen maar Chinese mensen zitten die Chinees praten dus je verstaat er niets van. Ik moet nog even kijken waar de rest van de mensen gaan zitten. Na het lab heb ik lekker gesport in de sportschool! Heerlijk even ontspanning.

Dinsdag 25 februari. Ik dacht dat mijn begeleidster kwam maar dat werd woensdag, geen probleem. Ik heb deze dag van alles lopen regelen. Mijn WiFi doet het niet en ik heb hem nog steeds niet aan de praat gekregen. Naar IT geweest en zij konden me niet helpen omdat ik de taal van mijn pc niet naar het Engels krijg. Ik heb van hun een kabel gekregen maar wat blijkt nu er is geen internet in dat stukje. Dat komt omdat niemand het gebruikt en dan alles wordt afgesloten want er moet apart voor betaald worden door de PIs (dat zijn de afdelingshoofden). Ik heb ook eventjes gebabbeld met mensen uit het lab naast mij. Ik heb nu iemand leren kennen die ook werkt aan het Epstein-Barr virus. Hij is een hele gezellige man uit Kenia. Ik mag zijn werkplek tijdelijk gebruiken om te lezen omdat daar wel internet is. Hij heeft zelf een kamer buiten het lab. Ik ben daar echt heel erg blij mee.
Ik moest om 2 uur naar immigratie oriëntatie. De oriëntatie was heel erg informatief en nu weet ik ook wat je met het visum allemaal kan en wat niet. Maar ook wat gebeurt er als je over de tijd heen gaat etc. Je kunt redelijk gemakkelijk van een J visum naar een H1B visum gaan of van een F visum naar een H1B visum. Ik zit hier op een J1 visum voor 6 maanden, dat is de maximale tijd anders kaart je gelijk het 5 jaar visum aan. Dat wil ik niet want als ik besluit om een PhD hier te doen kan ik dat gemakkelijk op het 5 jarig visum doen. Ik zal jullie besparen van het verder geneuzel over het visum. Wat ik nog meer te horen heb gekregen is dat ze ook eens per jaar een uitje doen. Ik hoop dat het dit jaar door gaat want het lijkt me super gaaf! De vrouw die hier al meer dan 30 jaar werkt gaat met pensioen en iemand anders moet het dus overnemen. Ook kregen we te horen dat we 21 april in Boston moeten zijn vanwege de marathon die daar gehouden wordt en dat ze dit jaar heel sterk staan ivm wat vorig jaar is gebeurd. Die dag valt ook patriot’s day dus het wordt een groot spektakel zei ze! Ik heb nog naar degene gemaild die de presentatie gaf of er nog andere Nederlanders waren maar dat was niet zo =( maar ze zou me met andere mensen in contact brengen. Ik ben benieuwd.

Woensdag 26 februari, dat is vandaag dat ik dit schrijf. Ik heb vandaag een dag achter de rug waar veel informatie bij is komen kijken. ’s Ochtends ben ik begonnen op de plek waar ik internet heb, in het lab naast mij. Achter mij zit een hele aardige vrouw die mij aan nog meer mensen voorstelt. Ze is echt heel erg lief! Ik moet maandag een presentatie van 10 sheets over mijn onderwerp af hebben over wat ik ga doen tijdens mijn stage. Dit vind ik een erg handige aanpak want dan ga je zelf nadenken over je project en leer je het ook begrijpen. Ik heb mijn begeleidster vandaag ontmoet en ze is echt heel erg aardig en begripvol. We hebben eerst gepraat over hoe ze gaat verhuizen en ik ben bang dat het langer gaat duren dan dat ze zelf denkt. Ik hoop dat ik er zo min mogelijk last van heb. Ze verhuist alleen het lab en ze neemt nieuwe mensen aan. Dus op dit moment zijn we een afdeling van 2 mensen: mijn begeleidster en ik :p Maandag neemt ze allemaal spullen mee zodat ik dan kan beginnen want ik kan nu nog niets doen aangezien ik lab safety moet hebben (dat zal ik vrijdag doen). Vervolgens hebben wij gesproken met George (als ik de naam goed onthouden heb) dat is dezelfde man als ik eerder genoemd heb uit Kenia. We hebben allerlei resultaten van hem besproken en ik zag zo ongeveer alle technieken voorbij komen die ik ook ga doen dus dat was wel vet! We hebben daar iets van 2 uur over gedaan en vervolgens heb ik ook nog een paar vragen apart aan haar gesteld over het onderwerp. Het blijft namelijk altijd moeilijk om zo’n gesprek perfect te volgen zonder dat je de draad kwijt raakt.
Ik heb vandaag nog een keer een spinning les genomen en het was leuk! Helaas was de muziek kapot maar dat maakte het wel hilarisch want de trainster maakte elke keer grappige opmerkingen. Ik krijg morgen mijn fietsbroekje binnen en mijn GoPro chest belt. Ik ben echt verbaasd hoeveel je kunt kopen via Amazon echt dat moeten wij ook in Nederland krijgen, het is geniaal! Ik denk dat ik een lunchbox, een mok en misschien wat andere dingen ga bestellen. Je verzameld genoeg spullen tot je een bedrag van $35 bereikt zodat je geen verzendkosten hoeft te betalen, ja dat zijn de Nederlandse genen die actief zijn: gierig :P Mijn begeleidster kwam ook nog met het idee van ZIP cars. Ik vind het eigenlijk een goed idee. Je hebt dan een pasje en per maand betaal je een x bedrag en je kan dat de auto voor een uur huren maar ook een dag echt super! Dan heb ik een stuk meer vrijheid! Het enige probleem is is dat ze nog niet op mijn universiteit zitten, ik heb het al aangevraagd maar je weet nooit hoe serieus ze dat nemen. Ook moet je een driving history leveren maar dat kan nog een probleem worden omdat ik geen auto heb gehad dus ook geen driving history heb. Dus je kunt ook niet aantonen dat ik nooit ongelukken of boetes heb gehad etc. Ik ga ze morgen opbellen want dit systeem zou echt de wereld voor mij openen.

Even iets random tussendoor: de wc’s zijn hier heel raar er zitten gigantische kieren tussen de deur. Iedereen kan zo naar binnen kijken, ik vind het maar niets. Moet je maar eventjes kijken bij de foto’s hoe groot die kier is. Het schijnt overal in de USA zo te zijn.

Ik heb nu alles opgeschreven wat ik wilde opschrijven. Ik ga nu naar bed want het is hier alweer laat; bijna half 12 (oeps).

Welterusten!

Fotos: http://imgur.com/a/68Zts

  • 27 Februari 2014 - 14:16

    Wouter:

    Echt fijn dat je stage nu eindelijk vorm begint te krijgen!, ben er ook echt blij mee dat je leuke mensen begint te leren kennen want dat scheelt wel echt enorm als je zo in een ver land zit!

    Ik hoop dat het met de auto's doorgaat dat zou echt een hoop schelen haha! Want dan kan je veel makkelijker naast sporten ook andere leuke dingen doen! (shoppen?:P)

    Liefs,

    Wouter

  • 27 Februari 2014 - 16:22

    Anke:

    Hoi Anoush,

    Eindelijk weer wat bijgepraat. Een mooie werkplek. Nog wel leeg, maar ziet er goed uit. Leuk dat er iemand is die met hetzelfde virus werkt, altijd handig.
    Je bent in ieder geval nu lekker bezig. En heerlijk dat je op dezelfde universiteit meteen kan sporten.

  • 28 Februari 2014 - 15:14

    Wil:

    Hoi Anoush,

    Wat een mooie grote werkplek heb je gekregen en dan ook nog een mooi uitzicht!
    Fijn dat alles nu begint, je dag is dan beter gevuld. Succes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anoushka

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 13811

Voorgaande reizen:

17 Februari 2014 - 15 Augustus 2014

Stage in Worcester, MA

Landen bezocht: