Een normaal weekje - Reisverslag uit Worcester, Verenigde Staten van Anoushka Molhoek - WaarBenJij.nu Een normaal weekje - Reisverslag uit Worcester, Verenigde Staten van Anoushka Molhoek - WaarBenJij.nu

Een normaal weekje

Door: Anoushka

Blijf op de hoogte en volg Anoushka

04 Maart 2014 | Verenigde Staten, Worcester

Hoi Allemaal,

Ik heb alweer een week niet geschreven. Dit zal vaker voorkomen omdat ik er nu minder tijd voor heb omdat stage nu echt begonnen is!

Ik ben de afgelopen dagen erg druk geweest met de 10 sheets maken. Het is af en gister, maandag, heb ik het gepresenteerd aan haar. Ze was er tevreden over en ze wilde zelfs een sheet hebben!!! Dat maakt je toch weer trots :D Ze had natuurlijk wel wat aanmerkingen zoals ik moet preciezer zijn. Ik moet beter onderscheid maken en dingen echt specifiek neerzetten. Goed om te weten dat ze dat wilt, dan kan ik eraan werken. Ik weet nu al best veel over het onderwerp en vandaag ga ik me nog verder inlezen. Ik moet ook wat dingen uitzoeken dus ik houd me wel bezig :)

Gister hebben we het ook over gehad wat ik nou precies ga doen. Ze heeft een tissue hood en een incubator geregeld dus ik kan nu cellen groeien. Ze wilde me eerst alleen cellen laten groeien maar dat vind ik een beetje weinig voor 3 weken dus ik heb om meer gevraagd. Goran werkt aan hetzelfde onderwerp en hij laat me een aantal technieken zien. Het plan is nu om mij klaar te stomen met alle technieken in 3 weken zodat ik het zelf kan doen daarna. Gelukkig heb ik van mijn vorige stage geleerd om alle stappen op te schrijven zodat ik het daarna zelf kan doen. Dat zal ik hier ook zeker gaan toepassen. Ik ben blij met wat ik ga doen en ook de technieken die ik ga gebruiken.

Op woensdag heeft mijn huisgenoot mij mee genomen naar de supermarkt. Ik weet nu dat ik ongeveer 50-60 dollar per week aan boodschappen uit geef. Soms is het veel meer maar dat komt omdat ik ook naar Shaws ga waar veel dingen in de aanbieding zijn. Bijvoorbeeld afgelopen zaterdag was de spaghetti saus in de aanbieding: 2 voor $4 dat laat je uiteraard niet liggen. Ik heb nu genoeg voor 2 weken in huis, al raakt het vlees alweer op! Helaas gaan deze week niemand van de huisgenoten naar de supermarkt dus ik zing het nog een week uit en ga aankomende zaterdag de belangrijke dingen halen.
Ik maak wel elke week een lijstje met wat ik wil eten. Deze week wordt het:
Maandag: bloemkool, aardappelen, jus, kip
Dinsdag: witte saus met ham en ui
Woensdag: spinazie met aardappelen en een ei
Donderdag: spruitjes met aardappelen en appelmoes
Vrijdag: rode spaghetti saus
Het weekend wordt een verrassing :P

Ik hoop dat ik snel de ZIP car kan krijgen want dan kan ik zelf boodschappen doen wanneer het mij uitkomt. Ook kan ik dan naar de premium mall toe om kleding te kopen :D

Ik sport op dit moment 4× in de week en afgelopen zaterdag heb ik 1,5 uur op de hardloopband gerend. Ik ren dan constant 9 km/uur wat best zwaar is want je kunt niet verslappen aangezien je dan van de band afvalt hahaha ;) Ik kreeg ook afgelopen zaterdag een facebook berichtje dat iemand van de NYC halve marathon kaartje af wilt. Ik dacht WOOOW ik wist niet dat ie zondag 16 maart is! Ik heb gelijk een mailtje geschreven maar helaas het kaartje was al verkocht :’( Op dit moment denk ik nog steeds muuuh :( Ik heb al best veel rondgevraagd of mensen iemand kennen die zo’n kaartje kwijt willen en helaas tot nu toe geen resultaat. Hopelijk lukt het en anders tja pech :(

Na zo’n sportdag heb ik afgelopen zondag een smoothie gemaakt want jaaa wij hebben in huis een blender :D Ik heb bevroren aardbeien, bessen en frambozen (als ik het goed heb) gemixt met melk en ijsblokjes. Het was niet zo lekker als mijn huisgenoot zei. De volgende keer maak ik hetzelfde maar dan met melk en griekse yoghurt, dan zal veel lekkerder smaken! Ik eet ook elke dag fruit, goed he :D en ik wilde watermeloen kopen maar ze hebben alleen mini watermeloenen. Die zijn wel heel klein voor mij dus hopelijk komt snel de grote watermeloenen. Aangezien mijn huisgenoten niet deze week naar de supermarkt gaan zit ik erover na te denken om de website www.peapod.com uit te proberen. Je bestelt je boodschappen en ze brengen het thuis. Je weet dan ook precies hoeveel je uitgeeft, helaas weet je niet hoe je producten eruit zien behalve op een plaatje. Je kunt dus niet het fruit voelen en bekijken, maar het zou wel een oplossing kunnen bieding. Met sommige dingen is het zelfs goedkoper maar je betaald dan wel weer $10 verzendkosten.

Ik ben afgelopen zaterdag naar de supermarkt gegaan en ik heb het gefilmd met de GoPro. De blikken die ik van mensen kreeg was geniaal hahaha ;) Ik ben bijna klaar met het 30 min durende filmpje. Ik moet het alleen nog renderen wat ik vanavond/vannacht zal doen. Mijn computer is langzaam en zal er ongeveer 10-11 uur over doen om dat filmpje te produceren. Wat mij wel opviel is dat de chest belt ervoor zorgt dat het beeld heel erg schommelt. Ik heb het geprobeerd te corrigeren met de techniek via een edit programma maar ik weet nog niet hoe het eruit ziet (mijn computer kan het zeg maar niet echt aan om dat filmpje aan mij te laten zien). Toen ik het filmpje importeerde in mijn computer viel me gelijk op dat ik langer over het lopen deed dan ik dacht! Maakt niet uit want het was toch heel mooi weer :)

Dit weekend hebben we ook allemaal schoongemaakt. Ik heb de hele keuken geboend, wat een werk zeg maar nu durf ik wel mijn vork op het aanrecht te leggen zonder te denken dat ik gelijk dood ga aan alle bacteriën ;) Het huis is ook stof gezogen en geswifferd! Ook de badkamer is weer schoon en mijn kamer ook want die heb ik zelf maar ook gelijk mee genomen. Wel fijn dat iedereen nu iets schoonmaakt. Ik ben ook van plan om de was om de week te doen zodat ik genoeg kan wassen. Scheelt me ook een hoop werk hahaha ;)

Vrijdag is hier altijd een thank god it’s Friday! Ik heb met de huisgenoten heerlijk een serie lopen kijken met een biertje erbij. De serie is house of cards en is best wel leuk, niet echt een serie die ik zelf zou kijken maar het is gezellig om samen wat te doen met de huisgenoten.

Vorige week kwam ik erachter dat aankomende zondag 9 maart de zomertijd ingaat in Amerika! Dan is er voor een maand maar een tijdsverschil van 5 uur. Dat scheelt toch weer om mensen te spreken :)

Ik ga nu weer verder in het lab!

Groetjes

Fotos: http://imgur.com/a/Jj7hF
Filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=IRtoPc8r5yY

  • 04 Maart 2014 - 17:46

    Anke:

    Hoi Anoush,

    Fijn dat je nu lekker van start kan op het lab. Ik hoop dat het lukt met de zip car, zou echt heel fijn zijn.

  • 04 Maart 2014 - 19:48

    Wil:

    Hoi Anoush,
    Fijn dat je nu aan het werk bent. Wat een werk om voor iedere dag zelf je maaltijd te verzorgen maar je eet heel gevarieerd! Hoop voor jou dat je straks af en toe over een auto kunt beschikken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anoushka

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 13793

Voorgaande reizen:

17 Februari 2014 - 15 Augustus 2014

Stage in Worcester, MA

Landen bezocht: