Washington, DC. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Anoushka Molhoek - WaarBenJij.nu Washington, DC. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Anoushka Molhoek - WaarBenJij.nu

Washington, DC.

Door: Anoushka

Blijf op de hoogte en volg Anoushka

13 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hoi Allemaal,

De tijd vliegt het is alweer een maand later!! Wat ik in de afgelopen tijd heb gedaan is werken, sporten, eten, slapen, werken etc. Op dit moment werk ik gemiddeld 10 uur per dag en zodra ik thuis kom heb ik geen rust in mijn hoofd. Ik ben namelijk bezig met mijn laatste experimenten wat betekend druk druk druk. Mijn record tijd dat ik heb gewerkt is 12,5 uur =/ Mijn hersenen voelde toen aan als drilpudding hahaha ;) Gelukkig heb ik ook leuke dingen gedaan! Maar eerst het verhaal van Washington, DC.!
Pap en mam zijn bij mij op bezoek geweest 2 maanden geleden. We hebben samen ontbijt gegeten, ik heb ondertussen super lekker brood gevonden. Een vrouw die elke dinsdag op de campus staat verkoopt pepperoni brood, knoflook-kaas brood, appel brood, kaneelbrood, Italiaans brood en ook normaal brood. Ik lik mijn vingers erbij af zo lekker! Uiteraard moesten mijn ouders het proberen van mij. We hebben ook Chipotle gegeten als avondeten, jummie! Mijn ouders hebben de school gezien, het lab gezien en mijn begeleidster ontmoet. Daarna zijn we naar Washinton, DC. gereden. Onderweg kon ik mijn ogen niet geloven dat we met 5-1 van Spanje hebben gewonnen!!!! Super tof! Savonds kwamen we aan in Washinton, DC. waar we eigenlijk gelijk het bed zijn ingedoken. De volgende dag hebben we het capitool bekeken. Het was gelukkig erg rustig waardoor we ook de tour in het capitool zelf konden doen. Het was erg interessant om te zien hoe het er van binnen uit ziet. Vervolgens zijn we naar het bekende Smithsonian Air and Space museum gegaan. Dat viel alleen een beetje tegen. Aangezien ik al naar NASA ben geweest in Florida was dit eigenlijk een slappe herhaling. Gelukkig was het air gedeelte wel leuk! Aangezien pap bij KLM werkt kan hij heel veel dingen uitleggen wat het heel erg leuk maakt. Relatief gezien waren we er erg snel uit het museum. We zijn toen doorgelopen naar het Washington monument. Dat was wel leuk om te zien! Die vlaggen eromheen had wel wat. Vanuit dat punt kun je ook gemakkelijk over de rest van national mall kijken. We zijn toen doorgelopen naar het witte huis. Dat was wel echt tof om te zien! Ik wist dat je niet ver kon kijken maar toch ben er geweest, vinkje op mijn lijst! De volgende stop was de reflector pool met Lincoln memorial. Dat was wel indrukwekkend. Lincoln op de stoel die uitkijkt op de reflector pool! We hadden op dat moment alles al gezien en we zijn toen lekker uit eten geweest! Mam en ik zijn nog even gaan zwemmen en ik ben daarna nog terug geweest naar the national mall om alles in het donker te zien. Op dat moment is het heel duidelijk waarom de reflector pool zo heet. Je ziet de reflectie van het washington monument erin. Het capitool was ook erg mooi verlicht! Na snachts thuis te komen ben ik lekker gaan slapen. De volgende dag zijn we terug gereden naar Worcester, MA. We zijn nog een keer uit eten geweest en toen heb ik mijn ouders gedag gezegd. Het was een super leuk weekend!!

Nu een update vanaf vorige maand. In de afgelopen maand heb ik mijn creatieve kunsten laten zien. Ik heb Pain Night Drink Creatively gedaan. Iemand legt strook voor strook uit hoe je het moet schilderen. Ik ben erg blij met het eindresultaat! Hopelijk kan ik hem mee naar huis nemen. Misschien in mijn Bike Box stoppen? Haha :P Afgelopen zaterdag ben ik gaan kayaken. Dat was enorm tof! Ik heb mijn GoPro aan de voorkant van mijn boot getaped. De beelden zien er nu al enorm leuk uit. Ik heb nog geen tijd gehad om het te editten maar zodra ik terug ben in Nederland zal ik dat zeker doen. In de avond had ik een All White party. Uiteraard ben ik helemaal in het wit gegaan. Ik heb het enorm naar mijn zin gehad :)

Verder heb ik muziek gemaakt met een paar vrienden. Music night! was enorm gezellig. Ik ben van plan om gitaar te leren spelen. Iemand een gitaar die ik kan lenen/gebruiken?

Ik ben ondertussen in de laatste week van mijn stage. Mijn visum eindigt op 15 Aug. Dat betekend niet dat ik gelijk terug ga want ik moet nog mijn verslag schrijven. Ik zal daar ongeveer 2 weken over doen. Ik moet ook nog een presentatie geven. In de 2 weken zal ik niet alleen maar schrijven. Ik ga aankomend weekend de Falmounth Road Race rennen. Dat is 12 km hardloop wedstrijd. Ik ben al blij als ik die uit kan rennen aangezien ik niet echt getrained heb omdat ik een lower back injury heb gekregen. Ik hoop ook dat ik geen last van mijn rug krijg tijdens het rennen. We zullen het wel zien zondag! Ik ben aankomende dinsdag of woensdag van plan om naar Mount Greylock te gaan om daar te hiken samen met Ammeret. Zij is ook Nederlands en we gaan daar andere Nederlanders ontmoeten.

Ik kan niet wachten om weer naar huis te komen. Ik mis jullie allemaal!

Groetjes!

Fotos: http://imgur.com/a/GXftJ

  • 13 Augustus 2014 - 19:49

    Anke:

    Hoi Anoush,
    Ik heb het ook een heel leuk weekend in washington gevonden!
    De beelden die ik heb gezien van het kayakken waren erg mooi.
    Ben benieuwd of je run een beetje lukt, succes vast!

  • 13 Augustus 2014 - 20:09

    Thera:

    Hello Nous,nog ff en dan zit het er weer op! Nog even vol houden en je weet de laatste loodjes wegen het zwaarst! Wat is de tijd hard gegaan je komt al bijna weer terug,Wout blij:-)! Hoop voor je dat het een beetje makkelijk gaat met je verslag! Ben benieuwd naar je ervarings verhalen, maar eerst een fijne run en een leuk weekend,tot over een paar weken! Liefs van ons, Thera

  • 13 Augustus 2014 - 21:45

    Wil:

    Hallo Anoush,
    Leuk om al je belevenissen weer te lezen.
    Mooie foto's heb je weer gemaakt.
    Er is een briefje naar je onderweg.
    Sterkte met de laatste weken,fijn dat je snel weer terug komt.

  • 18 Augustus 2014 - 16:13

    Ab Agterbos:

    Anoushka, wat een ervaringen, helemaal geweldig! Succes nog met jouw verslag en de presentatie en we zien je snel weer bij de bootcamp Noorderplassen. Hopelijk heb je dan geen last meer van de rug.
    Groetjes, Ab

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Anoushka

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 13790

Voorgaande reizen:

17 Februari 2014 - 15 Augustus 2014

Stage in Worcester, MA

Landen bezocht: