De eerste dag stage - Reisverslag uit Worcester, Verenigde Staten van Anoushka Molhoek - WaarBenJij.nu De eerste dag stage - Reisverslag uit Worcester, Verenigde Staten van Anoushka Molhoek - WaarBenJij.nu

De eerste dag stage

Door: Anoushka

Blijf op de hoogte en volg Anoushka

18 Februari 2014 | Verenigde Staten, Worcester

Hoi Allemaal,

Vandaag was de eerste dag van mijn stage. ’s Ochtends heb ik eerst boodschappen gedaan met mijn huisgenoot Mark om vervolgens naar de universiteit te lopen. Kom ik aan op de universiteit is de universiteit dicht… is het president’s day. Dan zit er helaas niets anders op dan terug naar huis gaan.

Gister kreeg ik een mailtje van Joyce, mijn begeleidster, dat ze me vandaag zou bellen. Ik ben geen ster in het opnemen van mijn mobiel, zoals een aantal van jullie weten ;) maar ik heb keurig mijn mobiel bij mij gehouden :) Om half 4 belde ze ongeveer en ze vertelde me dat haar dochter mij zal komen helpen. Ze zal me Worcester en de universiteit laten zien, ook zal ze me helpen met een paar noodzakelijke dingen. Ik vind dit uiterst bijzonder dat dit voor mij geregeld wordt en dat zij dit ook wilt doen. Morgen of overmorgen zal ik Joyce zelf ontmoeten. Ik ben echt heel benieuwd om haar te ontmoeten!

Zoals ik net al zij ben ik vandaag naar de supermarkt gegaan, wel twee keer. Eerst met Mark naar Trader’s Joe waar ik heerlijk (voor Amerikaanse begrippen) brood heb gekocht! Helaas was de winkel wat klein en hadden ze weinig keuze en niet alles waardoor ik nog naar Shaws moest om daar de rest van de boodschappen te halen. Ik ben lopend naar Shaws gegaan wat wel te doen was op de heenweg, maar de terugweg was zwaar. In totaal heb ik in de twee winkels samen $100 uitgegeven. Phoe wat een hoop geld zeg! Nu weet ik eindelijk wat pap en mam bedoelen met “het eten is zo duur” want dat is het ook! Pap en mam zullen nu wel met een glimlach dit lezen “zie je wel” ;) Ik hoop met deze boodschappen een tijd te kunnen doen, en ik heb ook een voorraadje aangelegd zodat ik niet misgrijp. Een paar dingen wat mij opvalt wat heel duur is:
- Thee: 20 zakjes $3.50
- Wasmiddel: 1,5L $8.50
- Chips: 270g $4.29
- Kip: 1kg €6.42
- Meat Turkey: 1Kg €8.03
Het zou aan de staat kunnen liggen waar je alles koopt en ook in welke winkel. Persoonlijk vind ik Trader’s Joe erg duur maar het vlees is wel lekkerder dan in Nederland. Wat mij het meeste verbaasd is dat ik zelf heb gezien hoe goedkoop het vlees was in California en in Florida maar hier is het even duur als in Nederland. Zoals ik net al zij het kan liggen aan de winkel want de winkel waar ik heen ga doet veel aan organische producten. Ik denk dat ik nog maar eens goed moet gaan kijken of ik het vlees bij Shawns goedkoper kan krijgen, daar heb ik nog niet naar gekeken. Helaas heb ik zelf geen vervoer om ergens anders te kijken of het daar goedkoper is. Een oplossing wat ik voor dit dure probleem heb gevonden is de porties kleiner maken ;) Dus uiteindelijk doen we het in Nederland zo slecht nog niet ;p

Daar tegenover staat wel dat ik lekker heb avond gegeten, lekker hollands :D Gekookte aardappelen met broccoli, een stukje kip en jus. Ja ze hebben hier jus!!! :D:D Dat maakt mij weer helemaal gelukkig!

Groetjes!

Fotos: helaas geen fotos dit keer ;)

  • 18 Februari 2014 - 08:03

    Anke:

    Hoi Anoush,

    Fijn dat de dochter van Joyce je meeneemt voor een rondleiding. Ik ben benieuwd wat je verder gaat doen de komende dagen. En leuk dat je jus hebt gevonden! Maakt het makkelijker omgekookte aardappels te eten.(hoewel die daar ook duur zijn).


  • 18 Februari 2014 - 09:17

    Wil:

    Hoi Anoush, wat fijn dat je een beetje bekend wordt gemaakt met je omgeving door iemand van je leeftijd. Heel vriendelijk dat dat voor je geregeld is. Is Joyce je echte begeleidster of degene die zolang vervangt? Jammer voor je dat alles zo duur is maar wat kleinere porties is een aardige oplossing. Succes als je je echte eerste stagedag begint.

  • 19 Februari 2014 - 12:59

    Tineke Van Wijk:

    Dag Anoushka, Wat een mazzelaar de 1ste dag op de uni en al vrij! Het begint wel al te bar(r) daar. Zo te horen ben je echt al aan het wennen . Nu vergelijk je nog straks is het allemaal normaal. Voor je het weet stap je in de bus en vind je je weg ook verder weg. Als je zo aan je stage bent begonnen vind je aansluiting en wordt je wereld (zelfs in Amerika) snel groter. Ik hoop dat je wel een beetje weer hebt? Bij ons is het bijna lente maar volgens mij is het bij jou echt winter. Ik neem aan dat je je ook binnen goed kunt vermaken in je huis en op de universiteit. Mocht je al begonnen zijn met je stage hoop ik dat je een leuke "klas" hebt en als je nog niet begonnen bent heel veel succes en dat van die klas geld natuurlijk ook als je nog niet begonnen bent. Hartelijke groetjes Tineke en de molletjes uit Mijdrecht

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anoushka

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 13829

Voorgaande reizen:

17 Februari 2014 - 15 Augustus 2014

Stage in Worcester, MA

Landen bezocht: