Buffalo! - Reisverslag uit Buffalo, Verenigde Staten van Anoushka Molhoek - WaarBenJij.nu Buffalo! - Reisverslag uit Buffalo, Verenigde Staten van Anoushka Molhoek - WaarBenJij.nu

Buffalo!

Door: Anoushka

Blijf op de hoogte en volg Anoushka

27 April 2014 | Verenigde Staten, Buffalo

Hoi Allemaal,

Ik heb al 3 weken niet geschreven! Ik heb het erg druk maar super gezellig gehad de afgelopen weken.

Zaterdag 12 April ben ik naar een feest van de buren gegaan. Het begint hier altijd rond 4 uur smiddags en eindigt om 11 uur savonds. Ik heb voor het eerst mijn buren leren kennen en ik heb me uitermate vermaakt! Ik heb het Amerikaanse beer pong gedaan. Je probeert dan een ping pong balletje in een leeg bekertje te stuiteren, in het karakteristieke blauwe en rode beker. Als het in een volle beker komt moet je die leeg drinken. Niemand kan dus goed richten dus iedereen was super dronken. Ik heb ook iets te diep in het glaasje gekeken hahaha ;) maar zoals ik al zei was leuk! Toen ik zondag wakker werd zag ik hoe het eruit zag hahaha wat een chaos. Rond 10 uur kreeg ik een smsje van mijn begeleider of ik naar het lab toe kan komen. Daar ging ik dan hoor met een kater hahaha. Wat je allemaal wel niet over hebt voor Science ;)

De rest van de week was ik eigenlijk nog brak van het weekend. In het weekend was het lekker weer en ik heb toen voor het eerst in het zonnetje gerend. Het zonnetje is hier iets wat sterker dan ik gewend ben dus ik word hier super snel bruin haha! Ik heb alleen nu nog een paar schoenen nodig die ik onder korte broekjes en rokjes aan kan trekken. Amerikanen trekken hun gymschoenen aan of sneakers. Dat ga ik dus echt niet doen het ziet er niet uit. Je mag niet met open schoenen het lab in en ik vind dat zelf ook gevaarlijk dus geen ballerina’s voor mij. Aangezien het zulk lekker weer was (20 graden) denk je niet dat het nog gaat sneeuwen!!! Dus wel!! Echt heel apart maar gelukkig was het snel weg gesmolten :D

Deze week heb ik mijn eerste brief van Wouter ontvangen! Super lief :) Ik zou het enorm leuk vinden als jullie brieven of iets ander zou sturen. Mijn verjaardag komt er ook aan en is op 17 mei. Ik zou het super leuk vinden om kaarten en of pakketjes te ontvangen! Alles is welkom :D Het duurt ongeveer een week voordat het bij mij is, soms langer.
Mijn adres is:
28 winneconnett RD
01605 Worcester
United States

Vrijdag 18 April ben ik naar vrienden in Buffalo geweest. Ik heb die dag vrij gekregen, ze doen hier niet aan goede vrijdag en aan 2e paasdag. Ik had die maandag vrij ivm patriots day! Ik ben met de trein naar Buffalo gegaan. Het was een erg lange zit: 12 uur. Ik had zelf nog een uur vertraging! Ik was uiteindelijk 1 uur op het station en rond half 2 bij Anne. We hebben toen eventjes thee gedronken en ik lag om half 3 in bed. Ik mocht het bed gebruiken van David wat heel erg fijn was :) De volgende dag zijn wij: Anne, Jenny, David, Guus en ik naar Toronto gegaan met de auto. We hebben de colleges gezien die er super mooi uit zien! We hebben het stadscentrum gezien en we hebben lekker geshopt! Onze lunch en avondeten waren een beetje verschoven met tijd dus om 4 uur zaten we te lunchen. Heerlijk kip shoarma gegeten. Daarna zijn we naar een markt gelopen wat heel gezellig was. Toen hebben we besloten om terug naar de auto te gaan, maar eerst nog even gestopt bij het bekende Tim Hortons. Wat Dunkin Donuts in Amerika is, is Tim Hortons in Canada. Na een tijd gelopen en gezocht te hebben, hebben we de auto terug gevonden! :D We kwamen toen op het geniale idee om naar de IKEA te gaan! Dat hebben we dus ook gedaan. We waren daar rond kwart over 8 savonds en we wilden daar avond eten aka Zweedse gehaktballetjes maar het restaurant was helaas al gesloten. Ik heb wel de overheerlijke IKEA snoepjes, de bekende koekjes in de blauwe doos en chocolade gekocht. Ik moet toegeven de helft is al op hahaha. Daarna zijn we door gereden naar de Niagara watervallen aan de Canadese kant. Het was donker en ze schijnen lampen op de watervallen wat er heel leuk uit ziet. We zijn nat geregend daar door de watervallen haha. Aangezien we nog steeds geen avondeten hebben gehad zijn we naar het centrum gelopen, het was nu half 11. We hebben een plaat gedeeld in het Hard Rock cafe. Was erg lekker en gezellig! Daarna zijn we de grens over gegaan, terug naar USA. Dat ging gelukkig soepel! Guus had nog boodschappen nodig dus om half 2 snachts zijn we nog even naar Wegmans gegaan hahaha. Omdat het kan! Ik lag weer eens om half 3 in mijn bed.
De volgende dag moest ik er redelijk vroeg uit omdat Anne en ik naar de watervallen gingen met de bus. Met de bus duurt ongeveer 1,5 uur dus je bent wel even onderweg. Ik had paaseitjes meegenomen uit Nederland die goed van pas kwamen. Toen we aankwamen hebben we eerst de Amerikaanse kant bekeken. Het ziet er echt heel mooi uit. Aan de Amerikaanse kant krijg je meer het gevoel dat je in de natuur staat. Aan de Canadese kant is het meer een mini Las Vegas geworden. We hebben alle plaatsen bekeken aan de Amerikaanse kant; ook het eiland. Zie foto’s hoe mooi het daar is! Vervolgens zijn we met een brug naar de Canadese kant gelopen. Dan zie je hoe mooi de watervallen zijn aan de voorkant. Prachtig! Er zit nog veel ijs ondanks dat het daar ver boven nul is. Die dag was het zelf 18 graden! Ik ben zelfs verbrand. We hebben de hele Canadese kant bekeken en we hebben nog wat souvenirs gekocht. Omdat het zulk mooi weer was hebben we lekker een ijsje gegeten. Maple walnut! Super lekker! Daarna zijn we terug gelopen naar USA, en vervolgens sta je te wachten totdat je de douane door mag hahaha. Toen we eenmaal aan de beurt waren, waren we er zo doorheen. Helaas net de bus gemist maar ach het was zulk mooi weer! Eenmaal aangekomen in Buffalo wilden we naar de chocolate bar maar helaas was die dicht ivm 2e paasdag dat ze hier niet vieren, hoe onlogisch haha. De halve stad was dicht dus dat was jammer. Gelukkig was T.G.I. Friday open en hebben we daar heerlijk gegeten. We waren uitgehongerd haha. We hebben de laatste bus gepakt naar huis (11 uur savonds) en toen nog even gekletst met wat andere huisgenoten. We lagen er dit keer iets vroeger in 1 uur. De volgende dag moest ik er om 7 uur uit om alles in te pakken en weer terug te gaan met de trein. Met de taxi naar de trein gegaan en vervolgens daar nog een uur extra staan wachten omdat de trein een uur vertraagd was XD Maakt niet uit het was super lekker weer! Ik heb een plaatsje bij het raam weten te bemachtigen en heerlijk naar buiten gekeken (uiteraard ook wat gewerkt!). En toen stonden we stil. Wat blijkt de noodrem ging af omdat de laatste wagon los begon te komen hahaha. Je denkt schrrrieeeee we staan stil maar nee het is meer van heee wat remt de machinist hard hahahaha. Het duurt super lang voordat we stil stonden hahaha. Vervolgens komt de conducteur vertellen ja dat was de handrem, nou ik had het niet meer :P Hop uur vertraging erbij. Ik was uiteindelijk thuis om 9 uur savonds! Super leuk weekend gehad!

De rest van de week was ik nog best wel kapot van het weekend maar de week duurde gelukkig niet lang meer haha. De lente is hier eindelijk begonnen, ja het is bijna mei… De bomen beginnen hun blaadjes te krijgen en het gaat snel!!

Dit weekend houd ik mezelf even rustig. Lekker lang uitslapen en sporten in de sportschool! Jaloers worden op jullie foto’s van Koningsdag haha.

Groetjes!!

Fotos: http://imgur.com/a/LeuG9 Het zijn erg veel fotos maar ik heb de fotos van niet buffalo vooraan gezet. De fotos van Buffalo staan op chronologische volgorde.

  • 27 April 2014 - 20:38

    Rene,:

    leuk hoor je hebt het maar druk mee. niet te veel snoepen hoor moet je nog langer de "Gym" in.

  • 27 April 2014 - 20:58

    Anke:

    Hoi Anoush,

    Wat een super leuk weekend! En wat een mooie foto's. Je was 19/4samen met een collega van mij ( van jouw leeftijd) in Toronto en op 20/4 waren jullie allebei bij de niagara falls. Grappig toch.
    Ik ben benieuwd naar je volgende uitje naar cape god.

  • 27 April 2014 - 22:35

    Wil:

    Geweldig weekend heb je gehad! We zullen er aan denken dat je de zeventiende jarig bent. Groetjes, ook van Opa.

  • 27 April 2014 - 22:35

    Wil:

    Geweldig weekend heb je gehad! We zullen er aan denken dat je de zeventiende jarig bent. Groetjes, ook van Opa.

  • 28 April 2014 - 11:06

    Thera:

    Hoi Nous, leuke verhalen vertel je van dingen die je mee maakt, je hebt je draai wel gevonden! Leuk hoor!
    Van Wout horen wij natuurlijk ook wel wat.
    Wij zijn net weer terug uit Franrijk, was weer heerlijk! Maar geen paasei/haas mee genomen voor jullie;-)!
    Geniet daar maar van alles!
    Groetjes en liefs van ons en 2 pootjes van D en S, Thera

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anoushka

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 13825

Voorgaande reizen:

17 Februari 2014 - 15 Augustus 2014

Stage in Worcester, MA

Landen bezocht: