New York, New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Anoushka Molhoek - WaarBenJij.nu New York, New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Anoushka Molhoek - WaarBenJij.nu

New York, New York

Door: Anoushka

Blijf op de hoogte en volg Anoushka

12 Juli 2014 | Verenigde Staten, New York

Hoi Allemaal,

Het is alweer een hele lange tijd geleden dat ik geschreven heb. Daarom heb ik speciaal tijd vrijgemaakt om een verslagje te schrijven :) 7 juli ben ik naar New York geweest samen met Tiina en Juahdi. We hebben gecarpooled om vervolgens ieder zijn eigen weg te gaan. Het is ongeveer 3 uurtjes rijden naar New York toe. We zijn via Queen gereden aangezien daar mijn hotel zat. Daar heb je de karakteristieke metro die boven de weg loopt. Nadat ik mijn spullen bij het hotel heb gedropt zijn we naar het centrum gereden aangezien Tiina en Juahdi daar verbleven. We zijn dwars door de stad gereden, dwars door central park. Ik ben toen de metro ingegaan en helemaal naar het puntje van New York gegaan. Ik heb als eerste de World Trade Center gezien. Wauw wat een gebouw! Zo enorm hoog. Super vet! Uiteraard ben ik ook even gestopt bij Ground Zero. Dat is heel erg indrukwekkend. Wat een mooi monument, het geeft weer hoe groot het verlies is geweest. Toen ben ik naar Wall street gegaan. Het is kleiner dan verwacht maar ik herken het wel erg van alle films. Zeker de blokkades die je ziet. Vervolgens ben ik naar Statue of Liberty gelopen. Zo dat viel even tegen hoe klein dat ding is. Vanuit Statue of Liberty kan je gemakkelijk lopen naar Brooklyn Bridge. Het was super tof om op de brug zelf te lopen! Ik ben halverwege omgedraaid om terug het centrum in te gaan. Ik moest uiteraard wel shoppen in New York. Ik ben naar SOHO geweest dat is een buurt in New York wat bekend staat om het shoppen. Aangezien het zo duur was heb ik daar niets gekocht. Het is nu al savonds en ik wilde graag nog de empire state building op. Ik had enorm veel geluk er stond bijna geen rij ik was er binnen 20 minuten doorheen. Bovenop was het enorm mooi. De zon ging onder en je zag de weerspiegeling van de zon in de gebouwen. Toen de zon onder ging heb ik ook nog New York in het donker gezien van bovenaf. Toen ik weer beneden was was ik uitgehongerd. Het was toen half 10 savonds en ik had nog niet gegeten. Ik kwam de eerste de beste eet tent tegen waar ik niet lang hoefde te wachten en ik ben gaan zitten haha. Na mijn maag te hebben gevuld ben ik naar Times Square gegaan. Wauw wat is dat indrukwekkend in het donker. Al die lichtjes! De bekende rode trappen waren open en uiteraard moest ik er even op zitten. Ik ben daarna terug naar het hotel gegaan om een paar uurtjes te pitten om de volgende dag weer om 7-8 uur sochtends uit te gaan. Ik ben in de ochtend als eerste naar de waterkant van Queens geweest je hebt dan een heel mooi uitzicht op Manhattan. Ik wilde graag Times Square overdag zien, zo dat is heel anders. Het mist gelijk zijn glamour. Niet te vergelijken. Aangezien ik nog niet ontbeten had ben ik zoals heel New York doet gaan brunchen. Die french toast was goddelijk lekker! Jum! Nadat mijn maag weer vol zat ben ik naar het American Museum of Natural History gegaan. Het was leuk maar het viel wat tegen. Ik kende al heel veel dingen. Daar moet ik mijn ouders voor bedanken die mij vroeger altijd mee hebben genomen naar elk musea dat ze konden vinden :) Ondanks dat het tegenviel was het nog steeds leuk om te zien, zeker het dinosaurus gedeelte. Ik was binnen 1,5 uur uit het museum en ik ben toen lekker door Central park gelopen. Het was heerlijk warm weer en Central park is een hele fijne plek om te vertoeven. Ik had van mijn kamergenoten gehoord dat als je de ferry neemt je heel dichtbij Statue of Liberty kan komen. Daarbij is de ferry gratis!! Als Nederlander klinkt dat als muziek in mijn oren haha. Dat heb ik dus gedaan en je komt inderdaad erg dichtbij! Op de boot heb ik ook andere mensen leren kennen, drie jongens. Erg gezellig ze komen uit Canada en waren hier voor een weekend. Ik ben met hun terug New York in gegaan en we hebben het erg gezellig gehad. We zijn naar de bull in Wall street gegaan en ik had de lol van mijn leven met hun. Het was erg relaxed en wat anders dan alleen maar sightseeing. We zijn met zijn alle naar Ground Zero gegaan. Dan merk je toch wel dat het een hele andere emotionele lading krijgt. Ik kreeg toen een smsje dat mijn vrienden uit Nederland die voor 9 maanden in Buffalo zaten bijna in Manhattan waren. We hadden in Little Italy afgesproken en daar ben ik ook heengegaan. Het was erg leuk om Jenny, Derya en Vita te zien. We hebben heerlijk gegeten in een Italiaans restaurantje. We zijn met zijn alle naar Times Square gegaan. Daar zijn we Toys R Us en M&M World ingegaan. Aangezien Vita die dag uit Nederland is komen overvliegen is zij naar huis gegaan. Samen met Jenny en Derya ben ik nog naar de waterkant van Queens geweest. Heel erg mooi uitzicht in het donker. Toen zijn wij ook terug naar het hotel gegaan, we sliepen allemaal in hetzelfde hotel! De volgende dag werd ik opgepikt om weer terug naar huis te gaan.

Dit was mijn verhaal over New York. Die week erna zijn mijn ouders mij komen bezoeken en zijn we naar Washington DC gegaan. Dat verhaal komt snel hoop ik. Ik ga nu weer terug mijn bedje in want het is hier ondertussen half 6 sochtends. Ik ben al vanaf half 3 snachts op zodat ik aan mijn verslag kan werken want overdag heb ik er geen tijd voor. Ik sta morgen ook weer om 8 uur in het lab. Dat betekend niet dat ik de hele dag in het lab sta hoor ;) Ik ga om 10 uur shoppen in Natick mall! Dat gaat erg leuk worden. Morgen ben ik van plan om naar Art Museum of Worcester te gaan samen met een vriendin.

Om even kort samen te vatten wat er afgelopen weken is gebeurd: VOETBAL!!! Je had het gezicht van mijn huisgenoten moeten zien toen ik mijn oranje vlaggetjes ging ophangen hahahaha. Die waren er niet blij mee. Al konden ze het later wel waarderen toen wij in de halve finale stonden. Heel erg aardig van Stefanie en Anouk om een pakketje op te sturen met voetbal spullen! Ze hangen nog steeds!
Ik heb ook nog een vriend van mij ontmoet in Boston die was daar voor een paar dagen. Erg leuk! Ik was na het werk de trein ingestapt om naar Boston te gaan. Ik ken hem van Bootcamp en ik heb een heerlijke avond gehad.
Gisteren heb ik ontbeten bij Boulevard Diner. Wauw wat een ontbijt voelde me gelijk een vette Amerikaan LOL.

Dat was het voor nu weer.

Welterusten!

Fotos: http://imgur.com/a/QYQeN

  • 12 Juli 2014 - 19:59

    Anke:

    Hoi Anoush,

    Wat heb je het daar leuk gehad en veel gezien!
    En zo'n breakfast restaurant vind ik maar raar. Hele maaltijden met vlees, ei etc als ontbijt. En nog druk ook daar. Dat zie je hier niet. Echt amerikaans.

  • 13 Juli 2014 - 15:41

    Wil:

    Hoi Anoush,

    We zijn stil van alles wat je gezien en gedaan hebt. Je komt met veel ervaring in reizen en bekijken straks terug in Nederland.
    Geniet er maar van en succes met je stage.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anoushka

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 13810

Voorgaande reizen:

17 Februari 2014 - 15 Augustus 2014

Stage in Worcester, MA

Landen bezocht: