Running and hiking - Reisverslag uit Falmouth, Verenigde Staten van Anoushka Molhoek - WaarBenJij.nu Running and hiking - Reisverslag uit Falmouth, Verenigde Staten van Anoushka Molhoek - WaarBenJij.nu

Running and hiking

Door: Anoushka

Blijf op de hoogte en volg Anoushka

22 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Falmouth

Hoi Allemaal,

Een kort verslag over wat ik afgelopen weekend heb gedaan. Ik ben dus zondag gaan hardlopen. Ik heb de Falmouth Road Run gedaan. Dat is 7 miles wat gelijk is aan 11,5 km. Het begint om 9 uur sochtend wat betekend dat je om 4 uur uit je bed moet zodat je om kwart over 5 sowieso klaar bent aangezien ik toen opgehaald werd. Het duurde best lang voordat we een parkeerplek hadden gevonden maar uiteindelijk hadden we er eentje. We hebben toen ons gehaast naar de bus toe die ons naar de start zou brengen. En toen stonden we in een giga rij. Gelukkig waren we ruim op tijd voor de run.
Het is een hele leuke run en het valt nog mee hoe zwaar het is. Ik had verwacht dat het heel zwaar was vanwege mijn rugklachten. Voor de eerste paar mijl ging het heuvel op en af maar het was golvend dus het was niet zo vervelend. De heuvels ging voornamelijk door de bossen. Af en toe kwam je uit de bossen en had je een prachtig uitzicht op het strand. Je kwam toen ook snel de witte vuurtoren tegen. Super gaaf! Voor een paar km heb ik ook langs het strand gerend. Dat was echt wel zwaar met de zon vol op je gezicht en ik was ondertussen ook best moe geworden. Lees: om 4 uur opstaan maakt je wel moe. Mijn gedachte gingen meer naar och lag ik nou maar op het strand, ik ben moe, ik wil slapen. Je kunt wel begrijpen dat mijn snelheid wat afnam haha ;) Vervolgens kwam je de stad Falmouth echt in en overal stonden mensen te juichen. Super leuk en motiverend!!! Het lijkt erg op de Dam tot Dam waar mensen ook staan te juichen. Het einde was nog wel even pittig aangezien je nog een heuvel op moest. Maar daar was ie hoor de eindstreep!! Te herkennen aan een gigantische Amerikaanse vlag maar dan ook echt gigagantisch!! Om even aan te geven het werd met een kraan omhoog gehouden haha ;) Ik heb er uiteindelijk 1:18:19 uur over gedaan. Dat is best toch netjes als je eerst niet wist of je het zou redden aangezien ik niet getrained had en ook nog eens een rugblessure had opgelopen. Het was een geslaagde dag!! :D

Gisteren ben ik Mount Greylock, MA gaan hiken. Dat was in een woord prachtig! Het was ook mijn eerste echte hike! Ik ben samen met Ammeret gegaan zij is Nederlands. We hebben daar twee Nederlanders ontmoet die sinds 2 maanden in India wonen. We hebben met zn vieren de berg beklommen. Het was 4 mijl totdat we bij de top waren. De top was super gaaf! Het was prachtig echt heel erg mooi! In totaal hebben we er 6 uur over gedaan inclusief pauze. We hebben dus in totaal rond de 8 mijl gelopen wat bijna 13 km is. Ik zou dit zo weer doen echt enorm gaaf!!!

Groetjes!

Fotos: http://imgur.com/a/L78Ht (begin onderaan)

  • 22 Augustus 2014 - 18:52

    Anke:

    Wat een mooie route voor zo'n run. Cape Cod vond ik zowiezo erg mooi.
    Die trail was echt schitterend aan de foto's te zien. Wat leuk dat jullie nog twee andere nederlanders tegen kwamen.

  • 22 Augustus 2014 - 20:05

    Wil:

    Wat een prachtige route hebben jullie gelopen enwat heb je weer veel gedaan!
    We hebben ook weer mooie foto's bekeken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anoushka

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 13797

Voorgaande reizen:

17 Februari 2014 - 15 Augustus 2014

Stage in Worcester, MA

Landen bezocht: