Eat, sleep, lab, sport, repeat (wink wink ;)) - Reisverslag uit Worcester, Verenigde Staten van Anoushka Molhoek - WaarBenJij.nu Eat, sleep, lab, sport, repeat (wink wink ;)) - Reisverslag uit Worcester, Verenigde Staten van Anoushka Molhoek - WaarBenJij.nu

Eat, sleep, lab, sport, repeat (wink wink ;))

Door: Anoushka

Blijf op de hoogte en volg Anoushka

10 Maart 2014 | Verenigde Staten, Worcester

Hoi Allemaal,

Deze week heb ik weer van alles meegemaakt. Om te beginnen heb ik deze week voor het eerst Amerikaanse taart en brownie gegeten. De taart viel als een baksteen in mijn maag, niet normaal, maar het was wel lekker. Het was slagroomtaart met aardbeien saus achtig iets in het midden. Er zaten stukken aardbeien in de saus. De slagroom smaakt hier anders dan in Nederland, het is moeilijk om je vinger erop te leggen maar ik zou zeggen in Nederland smaakt het meer naar melk en hier meer naar suiker. De brownie maakte wel uitzonderlijk lekker! Er zaten zelfs m&m’s op jumie :D Ik heb deze week ook mijn huisgenoten stroopwafels laten proeven. Ze vonden het allemaal erg lekker. Dankjewel Kirsten en Bram :) Kai-Jan, ook jouw warmte beertje is in gebruik! Mijn huisgenoten stonden er verbaasd van dat ik dat zo’n kersenpitkussen in een beerformaat kan komen haha. Het is vooral lekker als iemand de blankie heeft gepakt en dan heb ik mijn warme beer! Haha! Ja wij vechten zowat om de blankie die beneden ligt, was een goed idee van Jack om dat daar neer te leggen :)

Verder deze week heb ik de cursus FACS gedaan. Dat was niet heel indrukwekkend want er werd alleen maar uitgelegd hoe de machine werkt maar als je geen idee hebt wat je in de machine stopt is alles toch wel vaag. Ik hoop volgende week (niet aankomende week dus) meer duidelijkheid over te krijgen. Ik ga aankomende week met microscopie werken dus dat is wel heel erg tof! Ik moest ook voor het eerst op zaterdag naar het lab toe om mijn cellen door te zetten, anders zouden ze dood gaan en dat wil natuurlijk niemand. We moeten wel lief zijn voor de cellen anders doen ze niet wat ik wil; ja mensen praten tegen hun cellen hahaha :p Ik kwam wel iemand tegen in het lab dus dat was wel heel erg gezellig. Ik moest toch wachten op mijn medium om op te warmen dus een uurtje kletsen kwam wel mooi uit :) Ook kon ik hem zelfs helpen! Hij kon een paar bandjes niet zien en mijn ogen konden het wel zien, vervolgens kon hij het ook zien ;) Voelt toch fijn om mensen te helpen.

Op de momenten dat ik niet in het lab bezig ben, ben ik me aan het inlezen. Het is alleen heel moeilijk om te focussen in het lab waar ook mijn werkplek is. Mensen kletsen tegen je aan of ze lopen langs je heen, ik zit bij een deur dus dat is heel irritant. Ik probeer ook wat thuis te lezen mijn ik krijg spontaan RSI als ik achter mijn pctje zit in mijn kamer met mijn niet geschikte stoel. Ook beneden zitten werkt niet echt want dan komen mensen naar beneden en ben je weer afgeleid. Ik heb afgelopen week voor 3 uur in de bieb gezeten en ik heb nog nooit zoveel gedaan in die 3 uur!!! Ik ga kijken of ik deze week wat vaker in de bieb kan gaan zitten want ik begin hem nu toch wel te knijpen omdat ik nog niet zoveel heb gelezen als ik zou willen. Ik hoop dat ik deze week er een beetje mee opschiet.

Ik kreeg vorige week een mailtje dat iemand met mij koffie wil drinken om mij welkom te laten voelen. Wat blijkt nu dat is iemand die mijn email adres heeft gekregen van de international office en diegene is, als het goed is, Nederlands. Ik ontmoet hem morgen (maandag) en het zou super vet zijn als ik hier een Nederlander ontmoet.

Om verder te gaan op Nederlanders, Anne komt over vanuit Buffalo!!! Super gezellig :D:D Kan niet wachten! Ze komt aankomende zaterdag en gaat dan weer maandag terug naar Buffalo. Ze doet dezelfde studie, zit in het zelfde jaar en doet nu een uitwisseling studie in Buffalo. We moeten eerst kijken of alles uiteraard door gaat maar het ziet er tot nu toe wel erg positief uit. We zijn van plan om naar Boston te gaan op zondag en op die dag is er ook een parade vanwege st. Patrick’s day. Ik ben benieuwd.

Verder deze week heb ik gesport en ik heb eindelijk mijn spinning shorts binnen. Nu doet de zadel van de fiets niet meer zo’n pijn en kan ik echt de volle 100% ervoor gaan. Afgelopen keer zit ik 1 niveau hoger dan de rest maar ik kan veel meer dus de volgende week (woensdag) toe ik er nog een tandje bovenop. Ik zit dan op hetzelfde niveau als de jongens, dat voelt toch goed haha. Ik heb ook een sportschema laten maken voor in de sportschool voor maandag en vrijdag. Eerst deed ik bootcamp op vrijdag maar het begint al om 4 uur en het is dood saai! Ik ben over het algemeen in mijn eentje en als er meerdere mensen zijn laten ze het altijd halverwege afhaken. Ook is het elke keer hetzelfde en degene die les geeft zegt alleen maar minuut is voorbij. Hij moedigt je niet aan zoals “Je kunt meer, kom op!!”. Ab ik mis je lessen :( Hopelijk gaan ze toch snel naar buiten toe en dan wat later op de dag, al heb ik daar een hard hoofd in. Gelukkig is de sportschool er om bootcamp op te vangen. Gister (zaterdag) heb ik hardgelopen met de club. Het was super leuk maar wel zwaar, met al die heuvels. Zij vonden dat er geen heuvels in zat, ik denk niet dat ze zich realiseren hoe plat Nederland is. Heeft iemand een goed filmpje van hoe plat Nederland is? Ik heb uiteraard zelf de route gefilmd en ik ben het aan het bewerken. Ik vroeg me alleen af heeft iemand het programma “ Dashware”? Of een ander programma waar ik snelheidsmeters, hartslag, GPS etc. kan toevoegen? Ik heb nog wel een ander programma gevonden maar ik heb geen windows 7 =/

Mijn andere filmpje staat ondertussen op youtube, het is lang: 30 min. Je kunt nu wel echt goed de omgeving zien waar ik zit en ook hoe heuvelachtig het is. Worcester schijnt een van de meest heuvelachtige steden te zijn van Massachusetts, en dat klopt ook wel als je erin rond rent ;)
Link: https://www.youtube.com/watch?v=IRtoPc8r5yY

Met al dat sporten heb ik wel veel meer honger dan normaal, of begin ik Amerikaanse trekken te krijgen (oh oh!). Ik probeer uiteraard wel gezond te eten en ik eet elke dag mijn portie groente en fruit :) Buiten het sporten hebben we nu ook een tafeltennis netje dat je op elke tafel kan zetten, wel grappig ;) Ik moet wel zeggen dat ik steeds meer mijn draai begin te krijgen. Ik begin meer te bestellen van Amazon, uiteraard de dingen die ik nodig heb. Ik zie er steeds meer het gemak ervan in maar dat moet ook wel want je kunt niet even naar de blokker toe om dingetjes te halen want dat hebben ze hier gewoon niet of je moet naar 10 winkels willen die super erg uit elkaar liggen (oftewel alleen met auto bereikbaar). Ik heb vandaag Netflix aangeschaft dus dat is wel stoer. Nu kan ik eindelijk films kijken tijdens het eten en hoef ik niet de tv aan te zetten. In Nederland klagen we dat er niets op de tv is, dat is hier nog veel erger. Ik had vorige week een film gezien en een paar dagen later werd de film op dezelfde zender, op dezelfde tijd herhaald. Dus Netflix komt erg goed uit :)

Dit was het voor nu weer.

Groetjes!

Fotos: helaas dit keer niets.
Video: https://www.youtube.com/watch?v=IRtoPc8r5yY ; nieuwe hardloopvideo verwacht ik volgende week en anders week later. Ik moet veel bewerken, ik denk niet dat jullie een uur willen kijken naar hoe ik hardloop ;)

  • 10 Maart 2014 - 18:10

    Anke:

    Hoi Anoush,

    Leuke titel! Ik ben benieuwd nasr je microscopie. Typisch die slagroomtaart. Ik vind het ook altijd dat u et er net iets anders uitziet als onze slagroomtaart. Brownies verwacht ik van dat ze lekker zijn. Het is hun specialiteit. Dat klopte dus ook. Ik ben benieuwd naar je filmpje.

  • 10 Maart 2014 - 21:09

    Rene:

    mooi verhaal je verveelt je dus nog niet.

  • 10 Maart 2014 - 21:48

    Wil:

    Fijn dat je je draai begint te krijgen. Valt niet mee als je met niemand in je eigen taal kunt spreken. Ben benieuwd naar je volgende filmpje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anoushka

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 13823

Voorgaande reizen:

17 Februari 2014 - 15 Augustus 2014

Stage in Worcester, MA

Landen bezocht: