Anne komt!! - Reisverslag uit Worcester, Verenigde Staten van Anoushka Molhoek - WaarBenJij.nu Anne komt!! - Reisverslag uit Worcester, Verenigde Staten van Anoushka Molhoek - WaarBenJij.nu

Anne komt!!

Door: Anoushka

Blijf op de hoogte en volg Anoushka

15 Maart 2014 | Verenigde Staten, Worcester

Hoi Allemaal,

Dit wordt een gigantisch lang verslag. Ik heb namelijk elke dag opgeschreven wat ik gedaan heb, dan zit ik niet aan het eind van de week goh wat heb ik ook alweer gedaan. Het verhaal is ook nu meer gedetailleerd.

Maandag 10 maart
Ik begon deze dag met het ontmoeten van een andere Nederlander die ook in het lab werkt maar in het gebouw ernaast. Ik heb samen met hem koffie/thee gedronken en het was gezellig. Leuk om eindelijk een keer een Nederlander te ontmoeten en dat je niet alleen bent. Ook wel grappig dat we dezelfde waardes hebben zoals je spreekt geen Nederlands als iemand erbij is die geen Nederlands kan (dat doen Chinezen dus niet die hier heel veel zitten). Vervolgens ben ik om 11 uur naar de Welcome aboard gegaan. Dat was de meest verschrikkelijke presentatie ooit. Die vrouw die dat presenteerde had een hoog stemmetje en vond UMass maar super geweldig *kots kots*. Vervolgens zegt ze oooh ik zal je dat verhaal besparen en daarna zegt ze okeeee vooruit dan maar en dan vertelt ze het nog steeds XD Jup niets voor mij maar ik heb wel iemand leren kennen daar! Tijdens de lunchpauze heb ik even rondgevraagd naar mensen wat ze deden want ik had op de lijst een intern zien staan. Ik zag een jong iemand zitten en ik sprak haar aan en dat is inderdaad de intern! Ik heb me haar email gegeven en ze heeft me gemaild. We gaan in het weekend van 24 mei naar Boston museum of fine arts dus dat is super cool! Verder heb ik die dag cellen doorgezet, niets spannend.
Ik heb ook Netflix aangeschaft en dat bevalt goed. Het bevalt niet alleen mij goed maar ook Wouter, mijn ouders en jessica haha! Je kunt namelijk meerdere profielen aanmaken en aangezien we in Nederland nu ook Netflix hebben kan je de inlogcodes gewoon uitwisselen. Zij kunnen niet de content zien van Amerika maar wel van Nederland dus dat is super tof! Als ik in de avond geen zin heb om Netflix te kijken kan ik altijd nog een van mijn huisgenoten porren om tafeltennis te spelen. Ze hebben een netje gekocht dat je over de tafel kan spannen. Ik heb alleen nog wat training nodig want ik ben super slecht hahaha. Ook hebben mijn huisgenoten de koelkast opgeruimd. Wow wat ziet dat er opeens leeg uit; zie foto.

Dinsdag 11 maart
Ik begon deze dag met de confocal microscopy. Dat is een techniek waarbij je antilichamen aan cellen toevoegt en dan kleur het aan waar je naar op zoek bent. Ik heb een foto van internet toegevoegd wat je ermee kan zien. Het ziet er prachtig uit onder de microscoop ik ben nu al fan ervan!! Helaas was mijn experiment niet gelukt maar ik weet zeker dat het de volgende keer wel lukt. Vervolgens moesten we naar een meeting toe, we waren iets te laat maar we kregen wel gelijk taart voor onze neus geschoven. Jum chocolade taart! We waren rond 1 uur klaar maar ik wist dat er een Bioshow was tot 1:30pm. Iemand van het lab heeft me daar toen mee naartoe genomen en ik heb allemaal leuke goodies gekregen. Bedrijven laten daar hun nieuwe spullen zien en geven allemaal leuke dingen weg. Ik heb een super coole pen gekregen en ook hele mooie posters! Ook heb ik een super grote lunch van hun gekregen. Later die middag kwam Joyce medium brengen en zijn we eindelijk aan mijn eigen project begonnen. Ik heb de cellen in een 2 liter fles laten groeien, en dat doen ze nog steeds ;) In de avond heb ik met Caroline gekletst, wat erg gezellig was. Ze heeft me een aantal goede tips gegeven en ze weet hoe het is om in het buitenland te zitten aangezien ze het zelf ook heeft gedaan ;) Dankzij haar ben ik op couchsurfing gekomen. Je kunt dan mensen laten slapen bij jou maar je kunt ook wat gaan drinken met mensen zonder dat ze bij jou komen slapen. In dat laatste ben ik erg geïnteresseerd en ik wacht eigenlijk totdat iemand er iets op post waar ik op kan reageren. Ik denk dat ik na de eerste keer dit uitproberen zelf dingen erop ga zetten. Hopelijk komen hier leuke ervaringen uit!

Woensdag 12 maart
Deze dag ben ik lang bezig geweest met cellen doorzetten. 60 flessen en 4 uur later was ik eindelijk klaar maar ik heb er wel een goed gevoel over dat het goed gegaan is. Ik merk wel dat ik veel geleerd heb tijdens mijn vorige stages omdat ik al redelijk zelfstandig aan de gang ben. Ik snap snel dingen en als ik het niet meer weet vraag ik het gewoon omdat het beter is om te vragen dan de experimenten te verknallen omdat je het lef niet had om het na te vragen. In de avond heb ik een hele lading spaghetti saus gemaakt. Ik heb 2 potten bij elkaar gegooid en gehakt erbij. De vorige keer was de verhouding saus/vlees niet lekker; te veel vlees je kon de saus niet meer vinden. Nu was de verhouding perfect! Na het eten ben ik samen met een van mijn huisgenoten naar de supermarkt Shaws gegaan. Ik heb daar 10 gallon aan water gekocht, wat bijna 40 liter is. Dat gaat er sneller doorheen dan je zelf denkt. Dit scheelt me ook lopen aangezien ik ook cola heb gehaald, allerlei zware dingen. Ik ben ook opzoek naar een fiets zodat ik mezelf makkelijker kan verplaatsten en ook de omgeving kan ontdekken. Ik denk dat ik volgende week even langs een fietszaak hop om te kijken wat ze hebben. Voordat ik naar bed ga maak ik altijd keurig mijn broodje zodat ik dat in de ochtend niet hoef te doen. Dat scheelt mij enorm veel tijd haha. Je begint toch je rituelen en ritme te krijgen. Ik begin nu in de dagelijkse sleur van stage te komen oftewel de tijd VLIEGT voorbij! Er is nu al bijna een maand aan stage voorbij. Echt dat is in een oogwenk gebeurt.

Donderdag 13 maart
Ik stapte vanochtend de deur uit en het was KOUDDDD. Het was voor je gevoel -28 graden Celcius buiten BRRR. Ik heb me goed ingepakt en me naar de universiteit gesleept. Daar heb ik naar de cellen gekeken en ze groeien goed, het is nu fluorescerend geel wat betekend er zitten heel veel cellen in en dat is precies wat we willen :) Ik heb ook samen met mijn begeleidster naar de cellen gekeken van mijn project en toen ik ze terug in de stoof wilde zetten kwam mijn duim tussen de deur :’( dat deed erg pijn :( Ik heb deze dag ook even gekeken naar de tijdsplanning van mijn stage en ik zit nog steeds op een goed schema van wat we van plan zijn. Dat maakt me toch elke keer minder ongerust aangezien het erg goed gaat. In de avond ben ik gaan spinnen en dat ging goed. Ik heb mijn fiets op hetzelfde niveau als de mannen dat 2 niveaus hoger is dan de vrouwen en ik kan nog hoger. Ik heb voor het eerst gezweet tijdens het spinnen dus we gaan de goede kant op en ik wil mezelf ook blijven uitdagen.

Vrijdag 14 maart
Ik hoefde niet veel doen vandaag in het lab. Ik moest wel bedenken hoe ik een plasmide in een vector krijg dus dat was wel leuk om te doen. Hij was verbaasd dat ik het kon, ik moet wel zeggen ik vind het altijd wel moeilijk maar het is me gelukt. Zeker toen ik zei ik heb rekening gehouden met de 3 aminozuren die bij elkaar moeten blijven anders krijg je andere resultaten. Dan ben je toch wel even trots!
Ik kreeg vervolgens een email van hetzelfde meisje van de welcome aboard, Shayna is haar naam. Ik ben samen met haar gaan lunchen. Dat was echt super gezellig en we gaan een keer samen shoppen :D Ze is zelf nog nooit naar de premium mall geweest wat 40 minuutjes rijden is. Na de lunch wilde ik gaan lezen maar voordat ik ben gaan lezen heb ik laten zien wat mijn idee voor de introductie is en hij was het ermee eens. Ook heb ik een paar andere dingen die dag uitgezocht. Ik wilde tot 9 uur savonds in de bieb blijven lezen. Ik dacht laat ik voor het eerst eens in de kantine eten. Ik eet daar dus nooit meer. Ik krijg spontaan weer pijn in mijn buik nu ik dit typ. Er was keuze uit pizza of pizza en niet veel andere keuze. Er lag broccoli pizza, iets met tomaat erop en peperoni. Ik dacht laat ik gaan voor de broccoli en de peperoni. De broccoli was echt lekker maar de peperoni absoluut niet. Het was vet en viel als een baksteen in mijn maag. Het vet was helemaal door de dikke bodem heel gedropen GETVER! Na 3 uur na het eten had ik nog last van mijn maag. Dat dus nooit meer voor mij. Na het avondeten ben ik naar de bieb gegaan en heb ik daar gelezen. Dat ging erg goed en ik heb al een deel van mijn introductie geschreven! Dat is ook precies wat mijn begeleidster wil dus ik ben op de goede weg. Ik heb zo lekker gelezen met ASOT op. Ja, ja je zult het nooit geloven maar ik vind trance steeds leuker! Is ook niet moeilijk want hier is echt niets op de radio en je merkt toch wel hoe veel trance er in elk nummer zit die op slamFM of op Radio538 gedraaid wordt. Misschien zit er wel een keertje ASOT voor mij in?? :O Ja ik weet het je kunt je ogen niet geloven dat je dit werkelijk leest hahaha :P
Toen ik thuis kwam was er een pakketje voor mij, altijd leuk!!! Ik heb nu bescherming voor de lens van mijn GoPro. Ook heb ik 11 bakjes van IKEA in allerlei maten, dat komt altijd handig uit. Het aller-leukste is mijn lunchbox die ik gekocht heb. Het is van PackIt en je moet het in de vriezer stoppen want dan worden de koelelementen koud. Vervolgens kan je alles erin proppen want het is behoorlijk groot en dan blijft het tot 10 uur koud! Dus als ik ergens heen ga buiten stage om kan ik het gemakkelijk meenemen.
Ik heb vandaag ook Netflix gekeken de documentaire Food Inc. Dit heeft me laten realiseren dat ik beter iets meer geld uit kan geven voor Traders Joe die organische producten verkoopt, eigenlijk alleen maar. Shaws is echt een normale supermarkt met allemaal “slechte” producten.

Zaterdag 15 maart
Vandaag heb ik hardgelopen, een uurtje. Wouter en ik zijn beide bezig met het vorige filmpje, Wouter nu meer dan ik. Ik kan helaas het programma niet installeren van Garmin omdat ik geen windows 7 of hoger heb maar Wouter is zo lief mij te helpen :)
Om 19 uur komt Anne uit Buffalo aan op het station van Worcester!!! Ze is een studiegenoot en ze doet een exchange in Buffalo. Echt super cool dat ze langs komt ik heb er enorm veel zin in. We gaan dan ook morgen naar boston toe en de parade bekijken.

Groetjes!!

Fotos: http://imgur.com/a/KCkei

  • 15 Maart 2014 - 21:21

    Anke:

    Wat een leuk verhaal. Erg leuk om alles zo per dag terug te lezen!
    Veel plezier met Anne in Boston morgen! Ik ben benieuwd naar de foto's van de parade.

  • 15 Maart 2014 - 21:34

    Jessica:

    Leuk verhaal hoor Nous! Wel jammer dat ik geen acknowledgement krijg voor mijn hulp bij het primers ontwerpen :( :p
    Veel plezier in Boston!!
    xx Jess

  • 15 Maart 2014 - 22:12

    Wil:

    Wat een goed idee om per dag te schrijven. Heb alles met plezier gelezen. Ook de foto's zijn leuk om te zien. Ben benieuwd naar je filmpje dat je samen met Wouter af maakt.
    Heel veel plezier morgen in Boston. Gezellig om dat samen met een Nederlandse vriendin te doen!

  • 16 Maart 2014 - 11:14

    Femke:

    Hoi Anoushka,
    Leuk, zo een weekverslag. Fijn dat je steeds meer mensen leert kennen.
    En wat een geweldige lunchbox heb je!
    Super leuk dat je studiegenoot langs komt, hele fijne dag samen in Boston!


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anoushka

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 13821

Voorgaande reizen:

17 Februari 2014 - 15 Augustus 2014

Stage in Worcester, MA

Landen bezocht: