Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Anoushka Molhoek - WaarBenJij.nu Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Anoushka Molhoek - WaarBenJij.nu

Boston

Door: Anoushka

Blijf op de hoogte en volg Anoushka

23 Maart 2014 | Verenigde Staten, Boston

Hoi Allemaal,

Ik ben vorige week naar Boston geweest wat super leuk was!!! :D Zaterdag kwam Anne aan op Worcester station helemaal uit het verre Buffalo. Het is een 10 uur durende treinreis maar het is wel een directe lijn. Samen met mijn huisgenoot Mark hebben we haar van het treinstation opgehaald. Toen we thuis waren hebben we lekker pasta gegeten en heel lang gekletst. Ze vond het huis gigagantisch haha! Mijn kamer vond ze ook super groot :D We hebben gekletst over van alles en nog wat. Wat mij voornamelijk opviel is dat beide stageadressen gelijke dingen hebben zoals je werkplek in het lab etc. Ik heb van Anne ook een cadeautje gehad! Een super leuke spatel met recepten erbij en chocola! Echt super lief van haar om dat te geven :) Voordat we gingen slapen hebben we eerst uitgezocht hoe laat de bus ging naar het station toe omdat we naar Boston wilde. De trein ging om 8:40 en de eerste bus ging om 10:00 =/ Dat ging dus niet werken, we hebben toen maar besloten om met de taxi te gaan. Mijn huisgenoten hebben mij verteld dat er matrassen in de banken liggen oftewel het zijn slaapbanken! Met wat hulp heb ik een matras voor Anne eruit gehaald en Mark kon een deken te leen geven en ik had nog een extra kussen. We hebben lekker geslapen.

De volgende dag moesten we om 6:45 uit bed om een taxi te bellen. We wilde om 8 uur op het station zijn want je weet maar nooit wat er gebeurt. Eerst hebben we ontbeten en het brood beviel haar wel. Ook de Hersey chocoladepasta vond ze lekker :D De taxi kwam om 7:45 en we stonden eigenlijk net klaar dus dat was wel een mooie timing. De taxichauffeur was erg netjes en reed goed. Uiteraard gaven we hem een tip aangezien ze daarvan leven. Het kostte uiteindelijk 13 dollar om naar het station toe te gaan, gedeeld door 2 valt het nog wel mee. Het station ziet er mooi uit (voor Amerikaanse begrippen) en we kwamen erachter dat we een kaartje in de trein moesten kopen. Aangezien het St. Patrick’s day was was het heel erg druk. De trein kwam 20 minuten te vroeg aan omdat Worcester het eindstation is. Wij hadden snel een plaatsje op de bovenste coupe. Na 20 minuten ging de trein weg en het was super druk in de trein niet normaal! De conducteur kwam niet eens langs om ons een kaartje te laten kopen omdat het te druk was. Eenmaal onderweg begon het wel steeds heter te worden, steeds meer naar zweet te ruiken en het zuurstofniveau was gedaald tot een niet zo comfortabel level om vervolgens te merken dat mensen wiet in de trein gingen roken. De omgeving was leuk om te zien en de stations zagen er soms apart uit. Heel apart. Het was alleen een stalen constructie, beetje vaag. Eenmaal in Boston aangekomen stroomde de hele trein leeg en zijn we naar de metro kaart automaat gegaan om een dagpas te halen. Hier noemen ze de metro The T, per stad verschilt het hoe ze de metro noemen. We zijn toen gelijk met de rode lijn naar Harvard gegaan, het was toen ongeveer 10 uur sochtends dus het was nog lekker rustig op Harvard. We zijn in contra richting van de parade gegaan dus het was ook nog eens rustig in de metro. We stapten de halte Harvard uit en gelijk zagen we Harvard voor ons liggen. Het ziet er anders uit dan verwacht. Het zijn allemaal gebouwen van steen die fungeren als leslokaal of als slaapkamer. We hadden beide iets van is dit nou Harvard maar ja dus wel, misschien ziet het er leuker en mooier uit als het zomer is en het niet zo kaal is. We hebben nog even voor het Harvard beeld geposeerd en we zijn toen rond gaan lopen op het terrein. We zijn buitenom terug gelopen naar Harvard square. Daar zijn we als eerst The Harvard Book Store in gegaan en heb ik het boek The Emperor of All Maladies van Siddhartha Mukherjee gekocht. Het gaat over het ontstaan van medicijnen met als focus op kanker gekocht. Ik wilde graag een boek kopen dat te maken had met mijn vakgebied en Anne rade mij dit boek aan. Ik moet er nog in beginnen maar het lijkt met wel een heel interessant boek. We zijn daarna naar Harvard sweater and t shirt shop gegaan en ik heb een super leuke trui en een mok gekocht. We zijn toen verder gelopen en kwamen nog zo’n shop tegen 100x zo groot. Daar heb ik een gigantisch mok gekocht! Ik heb ondertussen wel genoeg Harvard spulletjes :D We hebben toen heerlijk gegeten bij Panera Bread, een aanrader van iedereen die ik ken haha. Het was ook echt lekker. Toen we het op hadden merkten we dat het al 1 uur geweest was en de parade startte om 1 uur. We zijn toen snel terug gegaan naar de metro. Het duurde heel lang voordat we eindelijk bij de halte Broadway omdat het zo druk was. Het was ook super druk toen we uit stapte we stonden voor een super lange rij voordat we de lucht zagen haha. Een groot verschil met Nederland is dat hier iedereen keurig blijft staan en niet duwt. In Nederland zou je ongeveer plat gedrukt worden. We waren rond half 3 bij de parade en dat was super leuk om te zien. Je kunt het vergelijken met carnaval in Nederland, ze doen net zo gek ;) Ik heb voor het eerst een geweer horen af gaan, ze schoten met losse flodders. Dat was wel cool om te zien maar wat een lawaai maakt dat zeg. Om half 4 was het ongeveer afgelopen en we zijn toen met de menigte mee gelopen richting downtown. Op een gegeven moment waren we in China town en was iedereen een andere kant uitgegaan. We kwamen een metro station tegen en dachten laten we naar downtown crossing gaan. Toen we daar uitstapte en buiten stonden keken we naar links en daar waren we dus opgestapt in China town XD dat was nutteloos haha! We zijn toen verder gelopen en we kwamen uit bij Boston Public Garden. Dat zag er wel heel leuk uit en ook groot! Het was alleen nog heel erg kaal maar voor de rest wel leuk. We hebben toen eerst even Dunkin Donuts bezocht want tja American runs on Dunkin Donuts zeggen ze hier (en dat klopt ook wel een beetje boel als ik zo naar mijn huisgenoten kijk). In het park hebben we de donut opgegeten. We zagen toen een bord staan met Freedom Trail en dat stond op ons to do lijstje. We hebben er een foto van gemaakt zodat we het gemakkelijk konden volgen. De dingen die wij bezocht hebben waren: Boston common, Massachusetts State House, granary burying ground, park street church, kings chapel, first public school (al konden we die niet vinden maar we zijn er vast langsgelopen), old south meeting house, old corner bookstore, old state house, Boston massacre site and faneuil hall. Tussendoor zijn we nog even gestopt bij Starbucks om warme chocomel te halen voor mij en thee voor Anne. Bij de faneuil hall zijn we lang gebleven. Dit is de plek van Boston om leuke dingen te doen en lekker te eten. De faneuil hall zelf verkoopt souvenirs al heb ik nog niet iets super leuks gevonden! We zijn naar de North, Quincy and South market gegaan en de winkeltjes erom heen bekeken. In Quincy market is het alleen maar eten, om precies te zijn afhaal eten. Het zag er wel allemaal lekker uit en je hebt de keuze uit heel veel dingen. In de andere markten zijn er spulletjes te koop en staan ze met een karretje. Ook dat ziet er erg leuk uit. Ik heb daar een groen Boston shirt gekocht met een klavertje vier erop. Speciaal voor de St. Patrick’s day! Nadat we daar alles hadden gezien zijn we naar een haven gelopen. Ook dat zag er leuk uit. Het werd toen al snel laat en we zijn op zoek gegaan naar een restaurantje. Dat duurde langer dan verwacht, uiteindelijk hebben we gewoon gevraagd aan mensen waar zitten de restaurantjes. Dat lag dus een paar straten verderop. We zijn uiteindelijk beland bij een lekkere pizzeria waarvan ik vermoed dat het in Little Italy zit. Boston heeft een apart gedeelte wat bijna uit alleen maar Italianen bestaat dus vandaar Little Italy. Het eten was super lekker, beide gekozen voor een pizza met ham. Daarna zijn we terug gegaan naar de trein en zijn we met de taxi terug gegaan naar huis.
Ik moet toch wel eerlijk bekennen dat ik blij ben dat ik in Worcester woon. Ik vind Boston teveel beton hebben en er heel grijs uitzien, zoals alle steden in Amerika eruit zien. Ook vind ik de gebouwen veel te hoog waardoor ik zo ongeveer claustrofobisch ben.

De volgende dag gingen we naar de universiteit toe. Anne vond het een erg nieuwe universiteit maar wel mooi. Ik heb haar een beetje rond laten zien op de campus en de gebouwen. Vervolgens heb ik haar op de bus gezet. Ik was die dag helemaal gesloopt omdat ik de vorige dag zolang had gelopen. Gelukkig ging de dag snel voorbij en ben ik lekker vroeg naar bed gegaan.

Nu komt het verhaal van de rest van de week. Deze week was niet echt heel boeiend voornamelijk niet op het lab. Ik heb alleen maar cellen doorgezet.

Dinsdag 18 maart
Geen van mijn huisgenoten gingen binnenkort naar de supermarkt dus ik was genoodzaakt om via Peapod te bestellen. Kon ik het gelijk eens uitproberen. Het is heel makkelijk om alle producten te bestellen en ik heb gekozen voor het tijdslot woensdag tussen 6 en 8 uur sochtends. Eigenlijk vond ik dat te vroeg maar er was geen andere betere optie, dan maar vroeg opstaan he ;) Ik heb deze dag ook groen licht gekregen voor mijn Zip Car!!! Ik verwacht volgende week mijn Zip card binnen te krijgen, ik ga dan gelijk die zondag naar een shopping mall!! Tijdens deze dag heb ik ook nog gevraagd hoe het tot nu toe gaat met mijn stage. Hij vond dat ik het goed doe maar de vraag is nu hoe goed interpreteer ik de resultaten. Ook heeft hij mij een tip gegeven hoe ik meer tijd vrij kan maken voor lezen. Ik sta dan om 7 uur op en neem mijn al klaar gemaakte ontbijt en lunch direct mee naar de universiteit toe. Daar ga ik dan tegelijkertijd lunchen en lezen tot 9 uur. Om half 10 begin ik dan met mijn proeven. Ik vind een goed idee en ik heb het ook donderdag uitgeprobeerd.

Woensdag 19 maart
Vandaag moest ik dus om 6 uur op omdat Peapod komt. Om half 8 waren ze er eindelijk. De boodschappen zien er goed uit alleen hadden ze geen broccoli meer XD Hoe kan je nou geen broccoli hebben maar goed de rest hadden ze wel :) Ik heb boodschappen gehaald die je niet snel kan krijgen in de supermarkten hier zoals knackerbröd, verse vleeswaren, pannenkoekmix, chocolademelk poeder etc.

Donderdag 20 maart
Vandaag ben ik dus vroeg mijn bed uitgegaan om te lezen. Dat ging prima alleen kan ik niet makkelijk een plek vinden waar ik kan eten en mijn computer op kan laden. Daar heb ik veel tijd aan verspild. Ik denk dat ik volgende week ga proberen om thuis dit te doen en anders ga ik eerst zonder stroom ergens mijn ontbijt eten en lezen om vervolgens in het lab te gaan zitten.

Vrijdag 21 maart
Vandaag heb ik veel meer duidelijkheid gekregen over het project en ik ga heel veel leuke technieken doen. Volgende week is mijn begeleider er niet en ik moet het dan zelf doen, spannend!!! Volgende week komt mijn begeleidster ook over vanuit Boston! Het filmpje van rennen is bijna af en het ziet er al goed uit. Al moet ik de volgende keer mijn camera anders monteren zodat ik niet alleen de weg opneem maar ook de omgeving ;)

Zaterdag 22 maart
Vandaag om half 8 mijn bed uit gekomen om pannenkoekjes te maken, de echte Amerikaanse! Ik heb vrijdag boodschappen met mijn huisgenoot kunnen doen en ik heb aardbeien en maple syrup gekocht! De maple syrup komt ook in zo’n super leuk flesje! Ik had de hoeveelheid beslag gemaakt die het pak aangaf, wat niet eens zoveel bloem bevatte maar ik kreeg er wel heel veel pannenkoekjes uit! De huisgenoten vonden dat uiteraard niet heel erg want die smikkelde lekker mee :) Ik ben daarna met de bus naar Worcester downtown gegaan en heb toen een stuk gelopen naar de fietsenwinkel toe. Ik wil graag een fiets hebben zodat ik zelf kan gaan en staan waar ik wil. Ik wilde graag een hybrid fiets hebben waarmee ik de bossen en op de weg makkelijk kan rijden. Ze hadden niet veel 2e hands fietsen die hybrid waren omdat ze snel verkocht worden. Na een aantal geprobeerd te hebben en die allemaal te klein waren zei ik mannenfietsen zijn ook prima hoor. Elke keer zei ik de zadel moet nog hoger en toen was het ploep de stang was eruit hahaha. Ik heb uiteindelijk een andere fiets voor 250 dollar gekocht want die was groter en zat nog lekkerder, ik zit meer rechtop. Ook heb ik een helm gekocht en een slot. Ik moet alleen volgende week nog terug om spatborden te kopen want die heb ik dus niet, wist ik veel dat ik die nodig had. Ik ben erg blij met mijn fiets en ik kan nu overal een stuk makkelijker heen :) Ik rij aan de zijkant van de weg en tot nu toe zijn de automobilisten nog niet arrogant. Hopelijk blijft dat zo (al zegt iedereen hier dat die geschreeuw krijgen van automobilisten).
In de middag kwamen mijn huisgenoten langs om te vragen of ik ook mee wilde doen met een spel buiten, natuurlijk wil ik dat! Was ook super gezellig. Je moest een bal gooien in een gat. Iedereen die mij kent weet hoe slecht mijn hand oog coördinatie is maar ik heb hem er wel 2 keer in gekregen hahaha. Daarna hebben we ook nog een ander spel gedaan met een frisbee en een ton. Iemand gooit de frisbee en je moet heb in de ton krijgen. Erg grappig maar wel pijnlijk zeg. Ik was wel beter in dit spel haha! Zeker met het gooien van de frisbee.

Zondag 23 maart
Vandaag een rustig dagje! Ik ga straks beginnen aan mijn stage verslag. Ik heb vandaag al schoon gemaakt dus het is wel een productief dagje geweest :D

Groetjes!!!

Fotos: http://imgur.com/a/K8YXG (122 fotos ;))
Video: hopelijk snel!

  • 24 Maart 2014 - 15:44

    Wil:

    Wat een verhaal en wat heb je weer veel beleefd. Mooie foto's heb je gemaakt!

  • 24 Maart 2014 - 19:31

    Anke:

    Hoi Anoush, leuk om te lezen. Vooral het verhaal over Boston. Je had er nog niet veel over verteld en ik was erg benieuwd. En ik heb lekker foto' s zitten kijken! Erg leuk!

  • 24 Maart 2014 - 21:13

    Rene:

    hoi, leuk je maakt nog het e.e.a. Mee maar druk in de trein je bent toch wel erger gewend.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anoushka

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 13879

Voorgaande reizen:

17 Februari 2014 - 15 Augustus 2014

Stage in Worcester, MA

Landen bezocht: