Zip Car - Reisverslag uit Wrentham, Verenigde Staten van Anoushka Molhoek - WaarBenJij.nu Zip Car - Reisverslag uit Wrentham, Verenigde Staten van Anoushka Molhoek - WaarBenJij.nu

Zip Car

Door: Anoushka

Blijf op de hoogte en volg Anoushka

01 April 2014 | Verenigde Staten, Wrentham

Maandag 24 maart
Vandaag had ik “zin” om vroeg op te staan om te gaan lezen. Ooh wat actief :D Ik heb vandaag primers gemaakt en opgestuurd, ook heb ik de Zipcard binnen gekregen dus dat is super cool! Deze week is mijn begeleider er niet want hij is in Kameroen. Ik moet dus zelf mijn cellen onderhouden dus dat is wel super cool. Normaal doe ik kracht training in de sportschool maar ik heb er vandaag voor gekozen om hard te lopen. Goeie optie geweest :D

Dinsdag 25 maart
Ook vandaag ben ik vroeg opgestaan om te lezen. Het is uiteindelijk niet lezen geworden maar Zip car bestellen hahaha. Ik ga aankomende zondag naar de Wrentham Premium Outlet Store. In de middag tijdens stage heb ik lekker taart en ijs gegeten omdat de professor/baas jarig was! Ik heb vandaag ook te maken gekregen met mijn pc die te oud is. Veel dingen werken er niet op omdat het Windows Vista is. Misschien toch maar een nieuwe kopen???

Woensdag 26 maart
Volgende week ga ik naar mijn eerste bijeenkomst van Couchsurfing. Ik ben heel erg benieuwd hoe dat is :D Vandaag heb ik alweer heel lang gelezen want cellen doorzetten en uitbreiden duurt ook weer niet zo lang. Ik heb vandaag ook een ELISA voor iemand anders gedaan.

Donderdag 27 maart
Ik kan me niet goed herinneren wat ik vandaag heb gedaan. Ja ik moet toegeven ik heb het niet heel goed bijgehouden :O Mijn cellen doen het in ieder geval nog goed :D

Vrijdag 28 maart
Mijn begeleidster is eindelijk aan het verhuizen. Alles staat hier en ze is hier nu ook voortaan!!!

Zaterdag 29 maart
Ik heb vandaag weer me uitgeleefd met pannenkoeken maken in de ochtend. Iedereen was me uiteraard weer dankbaar voor :D Toen dat op was ging ik naar de fietsenwinkel op spatborden te kopen. Ik ben echt heel erg blij dat ik het niet online gekocht hebt want het zou nooooooit gepast hebben. Het was wel wat aan de prijs maar ik had het zelf nooit kunnen doen omdat je schroefjes nodig had die ik niet zou hebben. Ook heeft hij gelijk mijn fietslampjes erop gezet. Ik ben ondertussen super trots op mijn fiets en ik neem hem dan ook zeker mee terug naar huis toe! Nadat ik terug was ging ik de cellen nog doorzetten. Ik ben toen mijn begeleidster tegen gekomen en ze was druk bezig met haar office aan het inruimen. We gaan ook samen het lab inrichten. Nadat ik klaar was op de universiteit ging ik lekker sporten. Ik heb voor een half uurtje geroeid wat is dat zwaar zeg!! Sodeju. Wel een voldaan gevoel aan het einde :D

Zondag 30 maart
De dag van de Zipcar! Ik ben om 8 uur opgestaan zodat ik om kwart over 9 weg kan fietsen. Helaas regende het maar gelukkig niet heel hard dus ik was geen verzopen kat. De weg was wel echt heel zwaar om te fietsen, heuvel op en heuvel af. Jullie kunnen het binnenkort zelf zien want ik heb het gefilmd! Ik was gelukkig op tijd bij mijn zipcar en de eerste keer openen is toch wel spannend. Je Zipcard boven de lezer houden en “blieb” de auto gaat open. Geniaal! Vervolgens moest ik wel zoeken hoe je de kofferbak open maakt. Ik had mijn huisgenoot gevraagd hoe doe je dat en hij zei er zit een hendel aan de zijkant. Dus ik zie een hendel en trek eraan, gaat de motorkap open XD Uiteindelijk het knopje gevonden en toen moest ik nog mijn fiets erin zien te krijgen. Dat ging dus ff niet lukken, mijn fiets is te groot voor de auto. Gelukkig hebben de mensen van de fietsenwinkel mij laten zien hoe je het voorwiel eraf krijgt. Na heel veel moeite heb ik mijn rem van mijn wiel afgekregen maar mijn wiel zelf kreeg ik met geen mogelijkheid los. Er kwam een auto langs en die heb ik laten stoppen en gelukkig wilde deze man me helpen!! Hij kreeg het natuurlijk met gemak los hahaha. Nu het wiel eraf was kreeg ik de fiets gemakkelijk in de auto. En toen kwam het moment van de auto starten!!! Toen was het wel even hoe kan ik schakelen naar R en D maar je moet dus je rem ingedrukt houden. En daar ging ik hoor ik reed naar achter. Het enige waar ik van schrok is dat je heel snel naar achter gaat als je je gas een klein beetje indrukt. Schakel naar D en hup daar ging ik hoor. De auto rijd super lekker, lekker smooth :) Na heel veel knopjes ingedrukt te hebben kwam ik uit op radio FM hahaha. Lekker cruisen door de stad heen super chill! Eerst ben ik nog even bij mijn huis gestopt om mijn andere schoenen op te halen en de kaart. Er zat geen GPS in de auto dus zonder kaart had ik het nooit gevonden. Zeker met mijn richtingsgevoel gaat het niet lukken hahaha! Om kwart over 11 kwam ik aan in Wrentham Premium Outlet store. Het regende en het was er niet druk. Mijn auto geparkeerd bij paal F, een keer op de harde manier geleerd dat je niet moet vergeten waar de auto staat hahaha. Ik heb heerlijk gewinkeld in de outlet stores. Ik heb 2 broeken gekocht een witte en een donkere spijkerbroek van Levi. Ennnn ik heb ook een heel leuk spijkerrokje MET zakken gekocht!! Ook heb ik gelijk 2 riemen gekocht want de oude viel bijna uit elkaar. In de Nike store heb ik een nieuw hardloopshirtje gekocht, een sportshirtje voor de sportschool en twee sport BHs. Helaas zit in deze outlet store geen Victoria’s secret! Toen was het tijd om terug te gaan. Dat was een minder geslaagde actie. Ik dacht dat ik verkeerd reed, wat uiteindelijk dus niet was. Ik ben er maar bij een afslag af gegaan om Mark (huisgenoot) te bellen om mij te helpen. Gelukkig kon hij me helpen en ging ik weer op weg. Het enige vervelende was dat mijn fiets ging schuiven en dat kraste tegen het raam aan. Gelukkig is er geen beschadiging. De terugweg duurde 2x zo lang omdat het druk op de weg was. Gelukkig was ik vroeg vertrokken en was ik precies op de minuut nauwkeurig terug! De fiets weer uit de auto gesleept en mijn fietswiel er weer aangezet. Helaas had ik geen tijd meer op thuis mijn spulletjes af te zetten dus je raad het al met de tasjes aan de hand fietsen XD en dan regent het ook nog eens. Niet de beste oplossing maar ik heb het gehaald :D Ik ging wel echt helemaal kapot van de spierpijn van het roeien van gister. Het was dan ook wel zwaar om daarna nog naar het lab te gaan om voor mijn cellen te zorgen maar het was wel een voldaan weekend.

Groetjes!!!


Fotos: http://imgur.com/a/rlWjl
Video: het filmpje van Boston zal ik overnacht renderen dus morgen zal ie erop staan!!

  • 01 April 2014 - 09:04

    Anke:

    Hoi Anoush,

    Druk weekend zo. Ik vind die auto wel heel leuk. En ja, het is heerlijk om in amerika een auto te kunnen gebruiken. Ze rijden meestal lekker en het is een echt auto land. Alles is erop gemaakt.

    Ik ben benieuwd naar volgende week met de inrichting van het lab en wat je gaat doen allemaal.

  • 01 April 2014 - 12:25

    Wil:

    Hoi Anoush,
    Je hebt weer van alles beleefd! Goed hoor dat je in een vreemde auto durft te rijden. Je had wel een mooie! Leuke kleren heb je gekocht. Je kan er voorlopig weer tegen.
    Ben nu al benieuwd naar wat je komende week gaat beleven.

  • 06 Mei 2014 - 19:18

    Stefanie:

    Hoi Anoushka,

    Misschien een beetje raar dat ik hier zo op je blog reageer terwijl ik je helemaal niet ken, maar ik kwam via Google op je blog terecht. Mijn vriend en ik zijn namelijk een maand geleden naar Amerika verhuisd, en we wilden ons graag opgeven voor Zipcar. Toen we ons wilden aanmelden, werd er gevraagd naar onze ‘driving history’. We kunnen echter nergens vinden hoe we dit in Nederland kunnen aanvragen en Zipcar zelf helpt ons ook niet veel verder. Dus toen ik via Google naar Zipcar en ‘driving history’ zocht, kwam ik op jouw blog terecht, en zag ik dat jij wel een Zipcar abonnement hebt gekregen, ondanks dat je in Nederland geen auto had. Zou je me kunnen vertellen hoe dit je is gelukt? (via de mail naar stefaniedeboot@hotmail.com, of door hierop te reageren?). Het zou ons echt onwijs veel helpen! We wonen in Boston en het heeft voor ons geen nut om hier zelf een auto te hebben, maar om er af en toe een te kunnen huren zou super fijn zijn. Alvast bedankt!

    Groetjes,

    Stefanie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anoushka

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 13820

Voorgaande reizen:

17 Februari 2014 - 15 Augustus 2014

Stage in Worcester, MA

Landen bezocht: